6 millió vendéget szolgált ki a Food Truck Show 10 év alatt

10 éves lett és nélkülözhetetlen részévé vált a hazai gasztronómiának, a szabadtéri vendéglátásnak a Food Truck Show. A guruló éttermek 2014 óta 1 millió kilométert tettek meg Magyarországon, körülbelül 6 millió vendéget szolgáltak ki és hozzávetőlegesen 15 millió terméket értékesítettek. A Food Truck Show alapítói 10 év alatt 200 autóval dolgoztak együtt, és rendezvényeikkel 3750 kereskedői pozíciót értékesítettek.

„Amikor elindultunk, azt hitték, a büfékocsi egy divathullám, amelyről majd leszoknak az emberek. Mi már akkor tudtuk, hogy ennél jobb megoldás nem létezik a rendezvények kiszolgálására. Ráadásul a járványidőszakból is nyertesként jöttünk ki.” – emlékezett vissza Horváth Zoltán, a Food Truck Show alapítója, aki a kezdeti 14 autóhoz képest ma már 150 food truck-kal dolgozik együtt. Ennyiből választja ki csapatával együtt, hogy az idei 12 rendezvényre, köztük a őszi, 100. Food Truck Show-ra mely autókkal és milyen étlappal érkezik.

Mint kiderült, 10 év alatt nemcsak a kocsik állapota, felszereltsége és az alapanyag-felhasználás területén történt óriási fejlődés és változás, hanem a kínálatban is. A klasszikus street food ételek, mint a hamburger, tépett hús, pizza, vagy gyros mellett egyre inkább a nemzetközi trend válik jellemzővé és az egzotikus, különleges ételeket keresik a vendégek.

„Az autentikus thai konyha ízei, a brazil tápióka szendvicsek vagy a svájci raclette sajt húsos és hús nélküli verziói lesznek idén a trendi fogások” – vetítette előre a szezon kínálatát a szervező, majd hozzátette, a pizza leginkább már csak a nápolyi, minőségi alapanyagokból készült formában keresett, és egyre jobban odafigyelnek a vendéglátósok az ételérzékenyekre is. A gluténmentes, valamint vegán kocsik már nélkülözhetetlen részei a rendezvényeknek. A digitális étlapon pedig külön applikáció található az ételérzékenyek számára.

„10 év alatt sokat tapasztaltunk és bár a rendezvények lelke az étel, amely a legfontosabb emléket adja, szomorúan vesszük észre, hogy a többi rendezvényelemet: fények, hangulat, arculat, kényelem nem hangolják ezzel össze. Pedig nem szerencsés, ha egy frakkos rendezvényen hamburgert kapnak a vendégek babzsákokon. Így arra jutottunk, hogy vállaljuk a rendezvény valamennyi elemének összeállítását, hiszen mindenünk adott hozzá. Ezzel a lépéssel pedig komplett, minden igényt kielégítő élményt tudunk kínálni az ügyfeleinknek” – mesélt a catering vállalkozásuk fejlődéséről is Horváth Zoltán.

A tavaszi, lóversennyel egybekötött Kincsem Parkban tartandó rendezvény után a legnagyobb dobás idén az őszi, belvárosi 100. Food Truck Show lesz, amelyet a Duna-parton szerveznek. Itt az eddigi valamennyi díjazott, bajnok autó felvonul, így általuk 10 év street food-fogásait kóstolhatják végig a vendégek.

„Mindaddig, amíg a fesztiválok országaként aposztrofálnak bennünket, addig a Food Truck Show-nak van létjogosultsága. S amíg van potenciál, addig van hová fejlődnünk” – foglalta össze a jövőt a Magyar Street Food Egyesület elnöke.

További információ, rendezvények: www.facebook.com/foodtruckshowhungary